Mijnaankoop
Image default
Zakelijke dienstverlening

Webshop logistiek uitbesteden? Hier lees je waarom

De inventaris is een van de belangrijkste punten voor de werking van een online winkel. Dankzij dit systeem is het mogelijk de producten voor de klanten beschikbaar te hebben op het moment dat zij de aankoop doen, zodat zij een bevredigende ervaring hebben en op schema blijven. Het onderhoud van een eigen opslagruimte is echter niet eenvoudig en niet goedkoop. Bijgevolg kan een online-shop een beroep doen op de logistiek van derden.

Dit is een model dat gericht is op operationele, logistieke en kosten optimalisatie. Daarom komt de keuze van de oplossing zowel uw bedrijf als de klantervaring ten goede, wat kan helpen betere resultaten te behalen. Wilt u de redenen begrijpen om naar dit alternatief te grijpen? Leer meer over 3 voordelen van uw webshop logistiek uitbesteden en zie hoe u het in uw bedrijf kunt toepassen!

Wat is het uitbesteden van de logistiek van de virtuele winkel?

De uitbestede logistiek van een online winkel bestaat uit een structuur die wordt beheerd door een logistieke operator buiten het bedrijf. Dat wil zeggen dat een ander bedrijf verantwoordelijk is voor de uitvoering van de taken in verband met de opslag en de logistieke stappen van uw verkoop.

Het is een modaliteit die online verkopers voordelen kan opleveren. Dit kan een kans zijn voor hen die zich op een meer praktische manier op de markt willen consolideren.

1. Kostenverlaging

Een van de meest relevante aspecten is de algemene verlaging van de logistieke en operationele kosten. Dit gebeurt hoofdzakelijk omdat het niet nodig is de hele structuur van een voorraad, die diverse uitgaven omvat, te onderhouden.

Het is niet alleen noodzakelijk om alle producten aan te schaffen, maar ook om over fysieke ruimte te beschikken, een beheersysteem op te zetten, de in- en uitgang te beveiligen en nog veel meer. Bij uitbesteding bestaan deze kosten niet en is het toch mogelijk de kosten te drukken bij de verwerking, distributie en verzending van bestellingen.

2. Uitgebreide levering distributie

In de meeste gevallen zijn de uitbestede opslagdiensten in grote centra gevestigd. Bijgevolg kunt u beter gebruik maken van de logistiek, met betrekking tot bestellingen uit het hele land. Als gevolg daarvan krijgt u een efficiëntere distributie van de levering.

Het is iets anders dan u eigen voorraad aanhouden. Tenzij u zich in een strategisch gebied bevindt, zijn er meer beperkingen voor het verzenden van producten, waardoor uw verkoopcapaciteit kan dalen.

3. Grotere beschikbaarheid van producten

Een online winkel met uitbestede voorraad heeft gewoonlijk een grotere beschikbaarheid van producten. Omdat u bijvoorbeeld geen eigen opslagruimte hoeft te onderhouden, kunt u het aantal beschikbare producten uitbreiden.

Het kan ook een manier zijn om een grotere verscheidenheid aan artikelen te hebben. Met consignatievoorraden bijvoorbeeld kunt u een groter volume aan opties ter beschikking stellen, zonder het risico te lopen van stock-outs en de daaruit voortvloeiende verliezen.

https://surlogic.nl/

Gerelateerde artikelen

Ontvang fiscaal juridisch advies van de ervaren boekhouder in Turnhout

Een betrouwbaar incassobureau in Limburg inschakelen voor het beste resultaat

Zou een epoxyvloer niet misstaan op je locatie?